Welke band en welk nummer is dit?

In de jaren 70 was er een Nederlandse band die bestond uit leden van verschillende andere bandjes en die hebben een nummer opgenomen waarin een kinderliedje was verwerkt. Maar ik weet geen titel of namen te noemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

De groep "Holland" heeft ooit een plaat uitgebracht waarin het liedje "De uil zat in de olmen" is verwerkt.
Het heet: "Hans Brinker Symphony".

Toegevoegd na 3 minuten:
Er is zelfs een videoclip van gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=z_EEOwPAMCU
Dit is de enige plaat van deze gelegenheidsformatie.
Op de B-kant staat "The Silverfleet".
Dit singeltje heb ik toevallig in huis, vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk een uil in de olmen. Daar kon ik echt niet opkomen. Blij dat jij dat plaatje heb. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knap om dat uit deze vraag op te maken +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeugdsentiment en fan van Golden Earring, Tee Set en andere nederpopgroepen.
En een goed nummer natuurlijk.